Venstre hovedlykt går opp igjen når lys slåes av

Svar
Brukeravatar
C5_2000
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Søgne
Kontakt:

Venstre hovedlykt går opp igjen når lys slåes av

Legg inn av C5_2000 » fre okt 07, 2016 19:03

For noen få uker siden opplevde jeg at når jeg slo av hovedlyktene så lukket begge og deretter åpnet venstre lykt og forble oppe ...Slik som vist på bildet under
venstre lykt er åpen.gif
Årsaken var at en plasthette på en mekanisk endestopper for lykten var borte vekk .

Tok av lykterammen og toppdeksel (torx skruer)
2.tok av ramme rundt hovedlykt.gif
3.tok av toppdelkselet.gif
4.slik.gif
Tok deretter tok jeg av begge opphengsskruene for lykten (10mm) og la lykten forsiktig ned foran .
5.skrudde av opplagring på lykten.gif
6. la lykten forsiktig ned.gif
På bildet under skulle det vært to stk plasthetter på mekaniske endestoppere . Den venstre har falt av og er tapt .
7.endestopp mangler.gif
Det jeg gjorde der og da var å "stjele" tilsvarende plasthette fra de to andre endestopperene som stopper lykten i åpen posisjon .Det er to stk slike til hver lykt slik som vist på siste bildet under . Dette betyr ingenting for lykten posisjon , men jeg vil erstatte den med annen plasthette når det passer

Disse plasthettene er å få kjøpt men når de koster 24,- pr stk pluss 260 kr porto som billigste alternativ så tror jeg heller jeg finner en annen erstatning til de øvre endestopperne .
Antar dersom man kutter ca 10mm av en tynn hageslange og trer innpå så gjør det samme nytten på de øvre endestopperene som den orginale plastikken .

http://www.ebay.com/itm/Corvette-Headli ... nN&vxp=mtr

mvh Øystein
8. spare endestoppere.gif

Brukeravatar
C5_2000
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Sted: Søgne
Kontakt:

Re: Venstre hovedlykt går opp igjen når lys slåes av

Legg inn av C5_2000 » fre okt 07, 2016 21:57

Fikk tilbakemelding fra Frank om at stopperene kan kjøpes rimelig fra denne hyggelige herremannen

http://rodneydickman.com/catalog/produc ... cts_id=309

Svar