Senkeboltene fremme

Svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Kjetil Halvorsen
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Senkeboltene fremme

Legg inn av Kjetil Halvorsen » man apr 04, 2016 14:47

Hei C5 folk,

Min 98 modell som jeg kjøpte i fjor høst er veldig lav i fronten, den er omtrent så lav som de kan bli maks senket på de såkalte senke boltene. Jeg har nå senket bak ogsså, samt at jeg tenkte å heve litt fremme for å slippe å subbe i alt. Problemet er bare at senkeboltene fremme er helt nedskrudd, dvs i den posisjonen de skal ha når de er i original posisjon. Spørsmålet er om selve bolten er modifisert med at man har kappet noe av puten som ligger an mot "fjærbeinet", eller om det er andre forhold som gjør at den er så lav. Jeg har tatt et bilde som viser bolten igjennom fjære. Kan noen gi meg noen tips?
senkebolt.jpg

Brukeravatar
HARRY
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Senkeboltene fremme

Legg inn av HARRY » man apr 04, 2016 21:44

Hei
Ser ikke ut til at det mangler noe, med det nivået på boltene burde den bli Suv :) Kan ikke forstå annet enn at fjæra må være "slapp"
Har du bilder av bilen fra siden ?

Kjetil Halvorsen
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Kjetil Halvorsen » man apr 04, 2016 21:51

Hvis du ser på "gummiklossen" som går mot bærearmen, så kan det se ut som den kan være kappet noe eller ikke er samme type. Gikk inn på CorvetteCentral og ser på bilde av en standard fjær der med bolter, og selve gummiforingen ser ikke lik ut. Leste på Corvetteforum at det hente at noen også kappet denne for å kunne senke mer med standard bolt.
(https://www.youtube.com/watch?v=8dP-BvzBOUk)

Er det vanlig at fjæra gir seg? Bilen er gått kun 60' km, og ser slik ut også. Men den er gammel selvfølgelig.....

20150926_130012.jpg
Vedlegg
20160327_152848.jpg
20160327_152830.jpg

Brukeravatar
HARRY
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av HARRY » man apr 04, 2016 23:03

Merkelig, men høyden ser jo perfekt ut :) litt ned bak så ikke fronten stuper. Er som regel bare plast lippa som subber om man ikke skal over store hinder.

Kjetil Halvorsen
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Kjetil Halvorsen » tir apr 05, 2016 10:02

HARRY skrev:Merkelig, men høyden ser jo perfekt ut :) litt ned bak så ikke fronten stuper. Er som regel bare plast lippa som subber om man ikke skal over store hinder.
Har senket den bak etter at bildene er tatt, så nå er den egentlig perfekt. Har kjøpt litt større diameter på de nye hjula for å kjøpe meg litt høyde, samt at jeg tenkte å heve litt på boltene.... må bare få sjekket at ikke noe er galt, eller så kjører jeg slik. Turen går til Nürburgring 4 mai, da må alt være ok :)

Kjetil Halvorsen
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Kjetil Halvorsen » tir apr 05, 2016 21:29

Fikk tittet under bilen idag, og det ser ut som jeg må kjøpe ny fjær foran gitt. Den har begynt å delaminere (se bilder) Ikke mye, men må fikses. Tips rundt saken mottas med glede. Ser at man får kjøpt brukt for 1500-2000 kr + 700 kr i frakt. Ny koster ca 5 lapper i USA. Tenkte jeg skulle høre hos Steinar Stolen som ligger rett rundt hjørnet. Andre steder som kan være lurt å sjekke?
20160405_175107.jpg
20160405_175107.jpg
Vedlegg
20160405_175151.jpg

Kjetil Halvorsen
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Kontakt:

Legg inn av Kjetil Halvorsen » man apr 11, 2016 21:05

Da ble ny fjær bestilt fra Us of A idag. Bestilte like godt Z06 fjær, og tok med C6 Z51 swaybars med metall linker i samme slengen. C6 Z06 dempere har jeg liggende, så nå bør vi bli kvitt det meste av "båt" følelsen tenker jeg. Jeg får se hvor godt det fungerer med standard fjær bak og Z06 foran. Bør funke greit i følge folk på Corvetteforum.com, men blir nok til å oppgradere bak også på sikt. Får begynne å spare :)

Svar
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable